Hvad indeholder Amalos varmegaranti?

Vi garanterer, at du både har rigeligt med varme i huset og varmt vand i hanerne - ellers udskifter vi dine komponenter til kostpris

Når du har bestemt dig for at skifte til en varmepumpe, er der ofte ét spørgsmål, der melder sig: Hvordan kan jeg være sikker på, at jeg får varme nok?

Det korte svar er, at det kan du ikke være 100% sikker på. Selvom man laver et omhyggeligt forarbejde, er der altid en risiko for, at varmepumpen enten er for stor eller for lille.

Hvis den er for lille, så kan du ikke få det varmt nok i huset. Hvis den er for stor, starter og stopper varmepumpen alt for ofte, hvilket gør den dyr i drift og forkorter dens levetid.

Få skiftet din varmepumpe til kostpris

Resultatet er ofte, at der - efter vores mening - bliver installeret for store varmepumper. Det sikrer, at du kan holde varmen, men det kan blive en dyr fornøjelse i det lange løb.

Vores løsning på denne problematik er varmegarantien. Den betyder ganske enkelt, at når vi har givet dig et tilbud, så tager vi ansvaret for, at du har den rette varmepumpestørrelse. Fra installationsdatoen har du 1 år til at fastslå, hvorvidt du får den rette varme i dit hus.

Kommer du frem til, at du ikke har det varmt nok, skifter vi din varmepumpe til kostprisdifferencen mellem din tidligere varmepumpe og din nye.

Hvordan foregår det helt praktisk?

Når du gerne vil gøre brug af varmegarantien, sker følgende:

  1. Du kontakter Amalo på vip@amalo.dk og forklarer, at du gerne vil gøre brug af varmegarantien.
  2. Vi laver først et driftseftersyn via Amalo-serviceplatformen. I visse tilfælde kan en ændring i opsætningen af pumpen være løsningen.
  3. Løser en driftsoptimering ikke problemet, kommer vi ud og efterser din installation. Hvis inspektionen viser, at det er centralvarmesystemet, der er skyld i driftstabet, skal centralvarmesystemet optimeres, inden varmepumpen bliver udskiftet.
  4. Hvis intet af det ovenstående giver den nødvendige varme, bestiller vi en større varmepumpe til dig.
  5. Når din nye varmepumpe lander på adressen, laver vi udskiftningen og tager den gamle varmepumpe med igen.

Skal jeg kontakte Amalo med det samme, jeg har det for koldt?

Du må altid gerne kontakte os, hvis du ikke har det varmt nok - også hvis du har andre henvendelser. 😊

Hvis det kun er på denne dag, vil vi dog vejlede dig til at vente med varmegarantien. Det vil vi, fordi en enkelt kold dag, er et godt kompromis for, at du har en varmepumpeinstallation, der kører perfekt 360+ dage om året.

Selvom du ikke gør brug af varmegarantien, ser vi selvfølgelig stadig, om vi kan ændre noget i din opsætning på Amalo-serviceplatformen, der giver dig mere varme.

Hvis det derefter er for koldt i huset over flere dage, er det på tide at gøre brug af varmegarantien.

Hvad er kostprisdifferencen på varmepumperne?

I skrivende stund er kostprisdifferencerne følgende:

OpgraderingPris
5 kW --> 7 kW3.613 kr.
7 kW --> 9 kW11.933,75 kr.
9 kW --> 12 kW5.493,75 kr.
12 kW --> 16 kW10.131,25 kr.
 

Vær opmærksom på, at priserne kan ændre sig, afhængigt af dagsprisen fra vores leverandører.

Varmegarantien gælder også det varme vand

Hvis du får installeret en Amalo Smart brugsvandsløsning, er den også omfattet af varmegarantien.

Der er et hav af fordele ved at installere Amalo Smart. Én af de få ulemper er dog, at nogle hustande ikke kan have to haner åbne uden et tryktab på det varme vand. Selv hvis det er tilfældet, vælger de fleste dog at indrette deres forbrug efter det, fordi de mange fordele opvejer den ene ulempe.

Hvis du ikke kan leve med tryktabet, udskifter vi din Amalo Smart med en Amalo Tank på 150 liter. Kostprisdifferencen er p.t. 6.000 kr.

Læs mere om de mange fordele og få ulemper ved Amalo Smart